Strand

4 januari 2016 - Ngapali, Myanmar

Op 2 januari pakken we, na het ontbijt, onze spullen en lopen naar een ander hotel. Het hotel waar we waren hadden we maar voor 2 dagen gereserveerd. Ook dit is een fantastisch familiehotel met alweer aardige en behulpzame eigenaars. Groot zwembad in een prachtige tuin en een mooie, sfeerrijke bungalow voor ons. We huren weer een paar fietsen en gaan de andere kant langs het meer dan gisteren. We klauteren omhoog naar een viewpoint, met de gebruikelijke boeddha's, en dalen af naar de hotsprings. Dat blijkt een soort van "thermaalbad Arcen" te zijn. We besluiten om hier geen zwembroek en badpak te huren, maar door te fietsen naar het volgende dorp. Hier regelen we weer een boot terug naar ons dorp; een geweldige tocht door kreken en langs huizen op palen waar van alles gebeurt. Erg leuk!
Later in de middag huren we een boot om de sunset vanaf het meer te zien.

De volgende dag vertrekken we na het ontbijt naar de luchthaven. We vliegen met Yangon Airways in een klein vliegtuig naar Thandwe. Hoewel er geen gebruik wordt gemaakt van computers verloopt alles prima. We checken in en krijgen een sticker van de luchtvaartmaatschappij, met het vluchtnummer erop geschreven, op onze borst geplakt. De bagage wordt op een grote weegschaal gegooid en vervolgens naar een trolley gedragen. Na 50 minuten, 3 koekjes, 1 plakje cake, 2 glaasjes drinken en een snoepje (alles gaat als een trein..) landen we in Thandwe.
Hier worden alle toeristen opgewacht om naar hun gereserveerde hotel te brengen. Wij hebben niets gereserveerd. Daarom nemen we een taxi en spreken af, met de chauffeur, dat hij samen met ons naar een beschikbaar hotel zoekt. Ngapali Beach is een kuststrook van 7 kilometer met heel veel hotels. Van dure hotels, tot hele dure resorts.... En ook hier is weer heel veel vol.
We vinden uiteindelijk een schitterend hotel; slapen een nacht in een bungalow in de tuin, maar voor de komende 3 nachten hebben we een bungalow met uitzicht op zee.

Vandaag hebben we het er weer op gewaagd om met een E bike door de omgeving te gaan. Dit keer geheel zonder problemen. Lunchen op het strand en genieten...!!!