Mandalay

21 december 2015 - Mandalay, Myanmar

Gisteren terug met de bus naar Bago. Eerst weer in de truck met z'n allen en daarna met een grote bus.
Nog even genieten van het zwembad en het lokale eettentje en dan naar het busstation om de nachtbus naar Mandalay te nemen. We bereiden ons voor op afzien... Het zou 10-14 uur duren, volgens onze reisgids.
De bus is weliswaar een uur te laat, maar als deze arriveert zijn we blij verrast. Een nieuwe bus, met dekentjes, een flesje water en de gebruikelijke tandenborstel. De dekentjes blijken geen overbodige luxe, want de airco gaat op standje Noordpool.
Ondanks deze luxe slapen we niet veel.
Als het 5.30u is denken we op 2/3 van het traject te zijn. Groot is dan ook onze verbazing als we enkele ogenblikken later arriveren in Mandalay. Natuurlijk worden we ook hier weer welkom geheten. Met brede glimlach, die ik (Erna) nog even niet kan waarderen.... Het is nog vroeg en zonder koffie.... We laten ons door een taxi bij een zeer simpel hotel afzetten. Hier is gelukkig nog een kamer vrij.
De rest van de dag gebruiken we om Mandalay per fiets te verkennen. Ontbijten in een leuk theehuis, bezoeken de markt, zien hoe men grote boeddha's maakt van marmer, lunchen aan de rivier en zweten ons de heuvel op, om daar te genieten van de zonsondergang.

1. Petra:
    22 december 2015
    Hey, Klinkt goed al die tuktuks, busjes, boedha's, glimlachen, zwembaden, airco"etc..etc etc
    Geniet ervan! xx
    Ps mooie foto's weer