Golden Rock

19 december 2015 - Kyaikto, Myanmar

Vandaag staat er een rit naar de Golden rock op het programma. We checken uit en lopen met onze dagrugzakken naar de hoofdweg. De grote rugzakken laten we in het hotel achter. Hand opsteken en er is meteen een busje dat ons meeneemt..... Bij het busstation wil iedereen ons weer verder op weg helpen. Mingalaba.. Brede glimlach.... We belanden in de bus richting een dorp bij de Golden Rock.
Na een rit van ongeveer 3 uur stappen we over in een truck. Met 6 mensen op een rij (gemeten naar kleine Aziatische mensen). Erg krap, maar de tocht is geweldig. We zitten met ongeveer 60 mensen achter op de truck. Het is hilarisch... We hebben er over gelezen, maar meemaken is toch anders..
Stijl gaat de weg omhoog, de ene haarspeldbocht na de andere, Alpe d'Huez is er een eitje bij. Boven zien we duizenden mensen. Ze blijven allemaal slapen en voor ons blijkt geen plek meer te zijn....
Het doet ons denken aan Valkenburg, Volendam en Lourdes in een. Maar geweldig om mee te maken. Na zonsondergang lopen we een half uur naar beneden en arriveren in ons paradijs.... Alweer zo'n fantastische plek. Morgen nog een keer genieten van het uitzicht en dan door naar Mandalay.